maandag 23 juni 2014

Dag 15 :: Moab - Torrey

4u15 en wakker worden van je wekker... Goed zot zouden ze zeggen. Ik voel me alleszins geen zot persoon wetende wat mij 2u later te wachten staat. Twintig minuten later en een cola, flesje water en twix ice cream rijker vertrek ik richting Canyonlands voor de zonsopgang bij Mesa Arch. Dit is dé bekendste sunrise spot in de omgeving van Moab en wordt elke dag door zeker twintig personen bezocht met dezelfde interesse als mij, fotografie. Een uur later plaats ik mijn statief nabij de arch en wacht ik het magische moment af wanneer de onderkant van de arch in een gele gloed verlicht wordt door de opkomende zon. Na de sunrise rij ik nog eens naar de Green river overlook en richting Upheaval dome. Iets na acht uur arriveer ik terug aan het hotel. We ontbijten nog bij Dennys en tegen de klok van tien vertrekken we richting Hanksville.

Prachtige zonsopgang bij Mesa arch
Zonsopgang ballonvaart boven Moab
Panorama vanaf Mesa arch

Green river overlook sunrise

Onze eerste stop van de dag is Goblin Valley state park. Hier liepen we even de canyon in om tussen de gek gevormde rotsen door te lopen. De temperatuur was ondertussen weer serieus opgelopen. We bleven er ook maar even rond lopen voordat we richting de Little wild horse canyon reden. Dit is een zogenaamde slot canyon waar je je via een smal pad tussen metershoge wanden begeeft. De randen zijn volledig glad gesleten door het water dat er tijdens een regenbui door loopt. Het is dan ook ten strengste af te raden een slot canyon te betreden als er kans is op regen. Het water kan er meters hoog staan. We wandelden ruim 6km door de fascinerende canyon. Op het einde waren ontzettend blij dat we terug aan de wagen kwamen. Bij het starten gaf hij 43,3 graden aan. Ontzettend warm dus!

The castle, Goblin Valley SP

Panorama Goblin Valley
Little Wildhorse canyon
We waren vrij uitgeput van de best wel intensieve wandeling. In Hanksville vulden we onze maag terug met een lekkere hamburger. Voordat we via Capitol Reef richting Torrey reden stopten we nog aan het Mars desert research station. Hier worden dus echt trainingen gedaan voor toekomstige mars missies. Het decor leende zich er perfect toe. Het leek echt wel of je op een buitenaardse planeet aan het rond rijden was.

In Capitol Reef stopen we nog aan het Panorama Point en de Goosenecks Overlook. Het is een mooi park maar niet zo overweldigend als de parken in de buurt van Moab.

Zicht vanaf Panorama Point
Volgende national park aangevinkt
Panorama vanop panorama point

Morgen rijden we off road richting Boulder en zo via de mooie UT12 scenic byway naar Kanab. Weer een dagje dichter bij Vegas!

Foto's on the road genomen met de iphone kan je hier terug vinden.




Aantal gereden km: 416

1 opmerking: