dinsdag 17 juni 2014

Dag 9 :: Yellowstone

Vandaag was onze tweede dag Yellowstone. Gisteren hadden we al vrij veel kunnen doen dus konden we in de voormiddag de wedstrijd van de Rode Duivels op het WK in Braziliƫ bekijken! Eerst even langs de bakker (eindelijk lekkere croissants en chocobroodjes) om vervolgens een six pack Stella te kopen en neer te ploffen op bed en de Duivels te zien winnen! De dag kon niet beter beginnen ;-)

Iets na 12u gingen we het park binnen en reden rechtstreeks naar Old Faithful. We moesten gelukkig niet te lang wachten tot de volgende uitbarsting. We keken eerst wat rond in het visitor center om vervolgens buiten plaats te nemen. Het was weer serieus koud, zo'n 5 tal graden... Vermits het zo koud was werden we niet op een regen maar sneeuwbui getrakteerd! We hebben echt al verschillende soorten klimaat meegemaakt de laatste dagen. Van 27 graden tot skiƫn op de beartooth highway tot sneeuwbuien in Yellowstone. De beartooth was vandaag trouwens gesloten wegens sneeuwval. We hadden dus geluk toen we daar twee dagen geleden passeerde. Na de uitbarsting van Old Faithful kampeerde we een uurtje in de auto tot dat de sneeuw weg getrokken was. Ondanks de kou besloten we toch aan de wandeling rond het gayser basin te beginnen met als eindpunt de mooie morning glory pool. Onderweg kregen we nogmaals een regenbui over ons heen maar iets later klaarde de lucht een beetje op en kwam de zon er beetje bij beetje door.

Morning Glory Pool
 De enigste must do die nog resteerde was een bezoek aan het Midway Basin met de grand prismatic spring. Via internet kwam ik vaak foto's tegen die vanop een heuvel genomen waren met prachtig zicht op de grand prismatic. Na wat zoeken leek dit vanaf de Fairy Falls trail genomen te zijn. Ik & Wim begonnen aan die wandeling en na een paar 100m kwamen we een plaats tegen waar lint hing met de melding "Police line, do not cross". Ik wist goed genoeg dat we hier naar boven moesten klauteren en natuurlijk deden we dat ;-) Het zicht op de spring was geweldig. Toen we terug af daalde naar het pad kwamen we nog Chinezen tegen die het zelfde gingen doen als wij.

Grand Prismatic vanaf de Fairy Falls trail
Daarna zijn we ook nog tot aan de spring zelf gewandeld maar door de waterdamp zag je er spijtig genoeg amper iets van.
Op de terugweg naar het hotel reden we ook nog even de Firehole Lake Drive. Hier bevinden zich een paar mooie geisers maar na twee dagen lijken ze precies allemaal wat op elkaar. Rond 18u45 waren we terug in West Yellowstone en aten we nog eens iets bij Mcdonalds.

Grand Prismatic

Mooie vergezichten in Yellowstone

Rivier nabij de Grand Prismatic
Morgen rijden we via Yellowstone richting Grand Teton National Park. Yellowstone was een leuke ervaring met veel fascinerende natuur! Gelukkig hebben we die beren op dag 1 al gezien want de laatste 2 dagen hebben we geen enkele meer gespot.