dinsdag 17 juni 2014

Dag 8 :: Yellowstone

We zijn ondertussen al een week in de VS en de tijd vliegt echt voorbij.
Vandaag hadden we dag één van onze twee volledige dagen in Yellowstone. Tot nu toe hadden we onze wekker altijd om 7u staan maar vandaag hebben we eens iets langer in bed gelegen. We konden eens een uurtje extra nachtrust gebruiken want echt vroeg gaan we hier ook niet slapen.

Omstreeks 10u reden we het park binnen om vandaag de onderkant van de Grand Loop Rd te doen. Onze eerste stop waren de artist paintpots waar we voor het eerst mud pools zagen. Leuk om het modder te zien pruttelen. Spijtig genoeg begon het tegen het einde van die wandeling te regenen. Toen we in Canyon Village aan kwamen regende het nog steeds dus besloten we eerst eens in het visitor center te gaan kijken. Hier leerde we wat bij over de historie van het park en de werking van de geisers, modderpotten, .... Ondertussen regende het nog harder buiten dus keken we nog even een info film over het park.

Iets later stopte het gelukkig met regenen en konden we aan de N en S rim drive beginnen. Deze twee wegen lopen langs beide kanten van de Grand Canyon van Yellowstone. De canyon was een van de knapste locaties die we tot nu toe op onze vakantie gezien hebben. We daalden eerst af naar de top van de hoogste waterval, de Lower Falls. Machtig uitzicht en dito waterval! Vervolgens deden we nog wat viewpoints aan die kant van de canyon. Daarna reden we de andere kant nog waar we stopte aan Artist Point, het punt met het mooiste zicht op de falls en de canyon.

Grand Canyon of Yellowstone

Lower Falls

We reden verder naar onder met stops aan Mud Vulcano en Sulphur Caldron. De laatste is de meest zure bron in het park. Dit was er ook aan te ruiken, bah :-) Nog eens een half uurtje verder door op de Loop Rd lag dan Yellowstone Lake met daar aansluitend het West Thumb Geyser Basin.

West Thumb Geyser Basin
Hier lagen de tot nu toe mooiste pools die we gezien hebben in het park. Op de terugweg richting het hotel reden we sowieso via het Upper Geyser Basin waar Old Faithful zich bevindt. We ging hier eerst iets drinken maar hadden dit beter niet gedaan. We misten de eruptie... Vermits dit maar om het anderhalf uur gebeurt besloten we om dit tot morgen te houden. We moeten nu nog een kantje zien van de Loop Road.
Nu dat we toch wat tijd gewonnen hebben gaan we waarschijnlijk nog eens zien waar we ergens kunnen paard rijden.